Помоћни сајт школе  |   Посетите нас на Фејсбуку  |   Блогови професора

Основна школа Миливоје Боровић
Знање за цео живот!

Тренутно сте овде:

СТИЛОВИ УЧЕЊА

ШКОЛСКИ ПСИХОЛОГ - 05.11.2014.

СТИЛОВИ УЧЕЊА

   Откријте сопствени доминантан стил учења и понашајте се у складу са том чињеницом. Потребно је само мало стрпљења, а добићете много-уштеду у времену, а ефикасност у учењу ће бити знатно већа.

СВА ДЕЦА СУ СПОСОБНА ДА УЧЕ

Деца уче на различите начине:

1.       Визуелни тип ученика најефикасније учи из визуелне информације

 

 

2.       Аудитивни-из вербалне или аудиом презентације

 

 

3.       Тактилно-кинестетички тип ђака-успешан је када прима информације док нешто додирује, или се креће (искуствено учење)

 

 

 

Пред тобом је упитник који ће ти помоћи да откријеш твој стил учења. Од понуђених одговора изабери један који те најбоље описује. Можда те описују два или три одговора, али ти изабери само један  који те највише карактерише.

 

 

 

УПИТНИК ЗА САМОПРОЦЕНУ СТИЛА УЧЕЊА

1.       Када имам испред себе тест, ја најчешће:

а) прво прочитам питања

б) послушам објашњење наставника који је саставио тест

ц) одмах кренем са писањем теста

 

2.       Када су ми потребне инструкције за пут, обично:

а) погледам карту

б) питам за инструкције

ц) служим се властитим инстиктом

 

3.       Када кувам ново јело, обично:

а) пратим писани рецепт

б) назовем пријатеља за објашњење или питам родитеља

в) следим властити инстикт и испробавам

 

4.       Када некога покушавам нечему научити, ја:

а) напишем му писане инструкције

б) дам му вербално објашњење

ц) прво сам покажем, па му онда дам да сам покуша

 

 

5.       Често кажем:

а) гледајте како ја то радим

б) хајде да вам објасним

в) покушајте сами

 

6.       У своје слободно време, често:

а) идем у музеје и галерије

б) слушам музику и разговарам са пријатељима

ц) бавим се спортом или нешто радим сам

 

7.       Када купујем одећу, често:

а) замислим како би изгледала да је обучем

б) консултујем се са продавачицама

ц) пробам одела која ме занимају

 

8.       Када учим неку нову вештинум, најугодније се осећам:

а) када посматрам шта наставник ради

б) када са наставником у разговору разјасним шта треба да учиним

ц) пробам сам и покушавам схватити шта треба да урадим (да сам дођем до решења)

 

9.       Када слушам неки бенд уживо:

а) посматрам чланове бенда и особе у публици

б)слушам текстове и ритам

ц) крећем се у ритму музике

 

10.    Кад се концентришем:

а) фокусирам се на речи и слике које су испред мене

б) расправим о проблему и могућим решењима сам са собом у мислима

ц) крећем се, додирујем ствари и играм се с оловкама

 

 

 

11.    У мом најранијем сећању:

а) посматрао сам некога

б) неко ми се обратио

ц) нешто сам радио

 

12.    Када сам напет:

а) замишљам најгоре могуће сценарије

б) у мислима са собом „расправим“ о стварима које ме највише оптерећују

ц) не могу мирно седети, стално се вртим и шетам около

 

13.    Осећам се повезан са неким људима због следећег:

а) како изгледају

б) шта ми кажу

ц) како се због њих осећам

 

 

14.    Кад понављам за тест, ја:

а) пишем белешке и радим дијаграме

б) сам са собом или са неким дискутујем о белешкама

ц) замислим извођење покрета или писање формуле

 

15.    Када нешто објашњавам другоме, ја:

а) покажем им на шта мислим

б) објашњавам им на разлишите начине док не схвате

ц) охрабрујем их да сами покушају и док то раде, објашњаван им своју идеју

 

 

16.   Стварно волим:

а) филмове, фотографију, гледати уметност или посматрати људе

б) слушати музику, радио или разговарати са пријатељима

ц) учествовати у спортским активностима, плесати или јести храну

 

17.   Већину слободног времена проводим:

а) гледајући телевизију или на друштвеним мрежама

б) разговарајући с пријатељима

ц) израђујући ствари или бавећи се неком физичком активношћу

 

18.    При првом сусрету са новом особом:

а) организујем сусрет лицем у лице

б) разговарам са њима телефоном

ц) покушавам организиовати сусрет уз неку додатну активност или оброк

 

19.    Прво приметим начин на који људи:

а) изгледају и облаче се

б) говоре

ц) стоје и крећу се

 

20.    Ако сам љут, настојим:

а) у мислима понављати шта је то што ме наљутило

б) подигнути глас и људима објаснити како се осећам

ц) лупити вратима и физички исказати љутњу

 

 

 

21.   Најлакше памтим:

а) лица

б)имена

ц) ствари које сам учинио

 

22.    Мислим да је могуће препознати да неко лаже, ако:

а) вас избегава погледати

б) глас им се промени

ц) шаљу ми неку смешну вибрацију

 

23.   Кад сретнем старог пријатеља;

а) кажем: „Сјајно те је видети“

б) кажем: „Сјајно је што смо се чули“

ц) загрлим га или се рукујемо

 

24.    Најбоље памтим ствари тако што:

а) радим белешке или чувам исписане записе

б) говорим их на глас или кључне речи понављам у глави

ц) вежбам одређену активност или замишљам да је изводим

 

25.   Често кажем:

а) видим шта желиш

б) јасно ми је шта желиш рећи

ц) знам како се осећаш

 

 

 

Сабери колико одговора А, Б И Ц имаш.

 

Ако си  изабрао највише одговора А, твој стил учења је ВИЗУЕЛНИ.

 

Ако си изабрао највише одговора Б, твој стил учења је АУДИТИВНИ.

 

Ако си изабрао највише одговора Ц, твој стил учења је КИНЕСТЕТИЧКИ.

 

 

Ако је твој стил учења визуелни усвајај градиво у облику текста, слике, размишљај у сликама. Користи информације из уџбеника, презентација, дијаграма, бележака, а током предавања пратити наставникову невербалну комуникацију.

 

Ако је твој стил учења аудитивни, то значи да се добро сналазиш у раду у пару или групи. За тебе је писана информација од мањег значаја. Садржаје лакше памтиш и читаш ако их чујеш или читаш наглас. Своје учење унапређујеш читајући текст наглас или користећи снимљени материјал.

 

Ако  је твој стил учења кинестетички, онда хватај белешке, цртај слике и дијаграме како би лакше запамтио информације. Учи кроз покрет, додир или конкретну радњу. Активно истражуј свет око тебе. Карактерише те то да не можеш мирно да седиш дужи временски период. Твоју пажњу омета потреба за активношћу и истраживањем.

 

 

КАДА ОТКРИЈЕШ КОЈИ СТИЛ УЧЕЊА КОРИСТИШ МОЋИ ЋЕШ ДА ЗНАЧАЈНО УНАПРЕДИШ СВОЈЕ УЧЕЊЕ КАО И ДА ПРИМЕНИШ  ОДГОВАРАЈУЋЕ МЕТОДЕ И ТЕХНИКЕ УЧЕЊА.

 

 

 

 



Новости